Otrok iz zgornjega nadstropja - Sister

natisni PDF

Share

sisterPresunljiva zgodba o odraščanju, ki dosledno sesuje mit Švice kot dežele, kjer se vsem prebivalcem cedita med in mleko.






 





Pod elitnim smučarskim središčem v švicarskih gorah, v sivi in propadajoči industrijski dolini, živita 12-letni Simon in njegova mlada, brezposelna mama Louise. Ta od Simona zahteva, da se v javnosti predstavljata kot brat in sestra, saj se zaveda, da bi kot mati samohranilka težje dobila tako snubce kot delo. A tudi Simon ima svojo skrivnost: vsak dan se z žičnico poda gor, na smučišče, med premožne turiste, ki jim krade drago smučarsko opremo in jo nato prodaja mladim iz doline. Ko se spajdaši še s pokvarjenim britanskim sezonskim delavcem, Simon nenadoma ne pozna več meja, kar uničujoče vpliva na njegov odnos z Louise. Kmalu bosta morala oba sprejeti resnico, ki sta ji do sedaj poskušala na vse načine ubežati.

Film, ki mu je žirija Berlinskega festivala z Mikom Leighom na čelu podelila srebrnega medveda, je dokumentarna pravljica o odraščajočem fantu in njegovi neusahljivi potrebi po ljubezni ter obenem tankočuten razmislek o protislovjih sodobne družbe.

iz prve roke
»Pri vseh svojih filmih izhajam iz lokacije. V svoji okolici najdem velik navdih. Film moram čutiti, šele potem lahko začnem pisati scenarij. /…/ Odraščala sem ob vznožju Jurskih gora in vožnja z gondolo na smučišče je bila za nas nekaj vsakdanjega, smučanje je bilo del našega življenja. Tam je bil tudi neki fant, ki je pogosto prihajal smučat sam, medtem ko smo bili mi vedno v skupini. Zelo slabo je smučal, a po strmini je drvel kot nor, kot bi bil omamljen od hitrosti in nevarnosti. Dejstvo, da je 'tam gor', mu je bilo očitno v strašansko zadovoljstvo. Ta fant je pritegnil mojo pozornost in kasneje sem izvedela, da so mu prepovedali vstop v restavracije, ker naj bi kradel gostom. Svetovali so nam, naj se ga izogibamo in pazimo na svoje stvari. Mene pa je ta mali tatič še naprej fasciniral, morda zato, ker ni sodil v to okolje, ker ni pripadal družbenemu sloju, ki si lahko privošči smučarsko opremo in vozovnice. /…/ [Z Agnès Godard] sva želeli ustvariti pravljično vzdušje, nekaj takega kot v Palčku Tomu [Le Petit Poucet] Charlesa Perraulta, in se izogniti prikazovanju bede in revščine. /…/ V meni se srečujejo različni evropski vplivi in mislim, da se to odraža pri mojem delu. Protestantski duh mojega očeta mi narekuje jedrnatost, ekonomičnost in osredotočanje na bistvo. Poleg tega me navdihujejo francoski filmski ustvarjalci, kot sta Pialat in Eustache.«
- Ursula Meier, režiserka in soscenaristka

portret avtorice
Ursula Meier (1971, Besançon, Francija) je študirala filmsko in televizijsko režijo na Institut des Arts de Diffusion v Belgiji. Njen diplomski film Le Songe d'Isaac je bil leta 1994 nominiran za oskarja za najboljši kratki film. Po študiju je kot asistentka sodelovala pri dveh filmih Alaina Tannerja ter zrežirala nekaj odmevnih kratkometražcev. Leta 2002 je uspešno debitirala s celovečercem Des épaules solides, ki ga za serijo Masculin Féminin posnela po naročilu televizijske hiše Arte. Film je dosegel mednaroden uspeh, a odločilen preboj ji je prineslo leto 2008, ko je bil njen drugi celovečerec Dom (Home) premierno prikazan v sekciji Teden kritike na festivalu v Cannesu. Film o čudaški družini, ki živi poleg zapuščene avtoceste, je kasneje prejel tri Švicarske filmske nagrade, tri nominacije za nagrado cezar in bil izbran kot uradni švicarski kandidat za oskarja. V vlogi matere in očeta sta nastopila Isabelle Huppert in Olivier Gourmet, v vlogi enega izmed njunih otrok pa mladi Kacey Mottet Klein. Prav z njim v mislih se je Ursula Meier lotila pisanja scenarija za svoj tretji celovečerec, Otrok iz zgornjega nadstropja.

kritike
»Otrok iz zgornjega nadstropja je topla, dramatična in poetična študija ganljivega, čudovito občutenega razmerja, izvirno in domiselno umeščenega v smučarsko središče. Inteligentna študija bogastva in revščine, ki jo je briljantno napisala in zrežirala Ursula Meier. Odlikuje jo odlična igra Lée Seydoux in Kaceyja Motteta Kleina.«
- Mike Leigh, predsednik žirije Berlinskega filmskega festivala

»Izvrstno odigrana in zrežirana drama o dveh plateh sodobne Evrope in njunem trčenju, z enim najbolj nepozabnih koncev nedavne filmske zgodovine.«
- žirija za nagrado FIPRESCI na 23. Ljubljanskem mednarodnem filmskem festivalu

»Otrok iz zgornjega nadstropja kritično motri švicarsko družbo in brezkompromisno ruši mit o deželi, kjer se vsem njenim prebivalcem cedita med in mleko. /…/ Čeprav smo po odličnem prvencu od njenega novega dela veliko pričakovali, je [Ursula Meier] z Otrokom iz zgornjega nadstropja ta pričakovanja ne samo izpolnila, pač pa tudi presegla.«
- Denis Valič, Pogledi

»Otrok iz zgornjega nadstropja nikakor ne sodi med moralke mehkega srca. Ta suvereni celovečerec scenaristke in režiserke Ursule Meier, postavljen v osrčje mogočnih švicarskih Alp, ponuja neolepšan in trezen pogled na življenje otroka, katerega potreba po bližini je ravno tako odločilna za njegovo preživetje kot postani ukradeni sendviči, ki sestavljajo njegove neredne obroke.«
- Emma Myers, Film Comment

»Osupljiva meditacija o skrivnostih, lažeh in moralnih obvezah.«
- David Ansen, Newsweek

»Napeti esej Ursule Meier o ekonomski in psihološki revščini sredi izobilja /…/.«
- Olaf Möller, Film Comment


»Mojstrski anti-domovinski film, za katerega je Ursula Meier našla nepozabne podobe alienacije. Izjemen art-house film.«
- Christian Jungen, NZZ am Sonntag

»Nič ni podano naravnost, režiserka pa pusti zgodbi čas, da se razvije in skozi podrobnosti gradi svojo študijo značajev. Ti detajli govorijo sami zase in izrišejo sliko odraščajočega otroka, njegovo osamljenost in ranljivost.«
- Špela Standeker, Dnevnik

»Preprost film z močno zgodbo.«
- Kaja Sajovic, MMC RTV SLO








OBJAVLJEN JE PRVI NAPOVEDNIK FILMSKEGA SPEKTAKLA NEVERJETNI SPIDER-MAN 2!

DF-87424_r

PRIDRUŽI SE NAM


   

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogočajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie