Zlobni mrtveci - Evil dead

natisni PDF

Share

evildead-00-lOznačiti Zlobne mrtvece za enega najbolj krvavih filmov vseh časov ni le pretiravanje, pravi mojster za posebne učinke Jason Durey. “Delal sem pri filmu 30 Days of Night, ki je bil velik, krvav, vampirski film. Porabili smo 4500 litrov krvi. V tem filmu smo porabili vsaj 25.000 litrov krvi, pa še 300 litrov bruhanja. Količina telesnih tekočin presega vse, pri čemer sem kdaj delal. Res je ogabno in precej strašljivo.”


 








Samotna koča v gozdu postane s krvjo prepojena komora groze, ko prijateljska skupina dvajsetletnikov nehote prebudi starodavnega demona v Zlobnih mrtvecih, težko pričakovani novi verziji kultne uspešnice Sama Raimija iz leta 1981, The Evil Dead. Film nam nažene strah v kosti, saj združuje čisto zabavo in razburljiv gravž priznanega izvirnika s serijo šokantnih novih preobratov.
Leta 1981so The Evil Dead po vsem svetu začeli predvajati v dvoranah in v kinih na prostem in terorizirali gledalce. Film je bil tudi odskočna deska za kariero Sama Raimija, producenta Roba Taperta in igralca Bruca Campbella. Zgodba o petih prijateljih, ki se odpravijo v samotno kočo v gozdu na zabavo in ponesreči osvobodijo nepojmljivo zle sile, je s tem, ko je postala kultna klasika, presenetila celo ustvarjalce. Milijoni gledalcev grozljivk so morali skoraj obredno krstiti navdušenje nad žanrom prav z ogledom The Evil Dead.
Število fanatičnega občinstva The Evil Dead je v naslednjih več kot tridesetih letih še naraščalo, saj trije filmi, posneti s pičlim proračunom, še vedno sodijo med najbolj grozne filme vseh časov. Raimi, Tapert in Campbell so se že vrsto let pogovarjali o remaku. “Ko smo snemali The Evil Dead, smo se komaj prebijali iz dneva v dan,” pravi Tapert. “Nikoli si nismo mislili, da bo to uspešna franšiza s še dvema nadaljevanjema.”
Novi Zlobni mrtveci so drzno preoblikovana različica najizvirnejših in najbolj uspešnih grozljivk vseh časov.  Ker pri njej sodelujejo Raimi, Tapert in Campbell, je na dobri poti, da bo terorizirala novo generacijo občinstva z kombinacijo tehnologije 21. stoletja in klasičnih, tipičnih elementov grozljivke.
Raimi je prvi prišel do zamisli za naslednji film. “To se mi je resnično zdela krasna zgodba o duhovih, ki si zasluži, da jo ponovno povemo na velikem platnu, a z visokokakovostnimi vizualnimi učinki in krasno akustično obdelavo. Prvi film smo morali posneti na 16 mm. Zvok je bil mono, ker si sterea nismo mogli privoščiti, kaj šele »surrounda«. Verjetno smo naredili samo šest kopij filma, zato so jih predvajali samo v nekaj kinematografih. Prikazovali so ga samo na določenih tržiščih, ker ni imel oznake. Zato ga je večina videla na videokaseti ali DVD-ju. Še takrat, ko je bil viden na velikem platnu, sta bila slika in zvok slaba.«
Campbell je bil po drugi strani najmanj naklonjen, da bi se zadeve znova lotili. “Oboževalci so gledali, kako Freddy in Jason in ostali najljubši liki iz grozljivk dobivajo film za filmom,” pravi Campbell. “Povpraševanje po novem filmu je bilo.  A le koliko let bom zgoraj brez z motorko še tekal naokrog? Taka stvar ima le določen rok trajanja.”
Raimi je bil tudi mnenja, da bi se z remakom spopadel mlad filmski ustvarjalec.  “To je kot zgodba o duhu ob tabornem ognju, ki jo povemo vsaki generaciji in ki se s časom izboljšuje.”
V tem primeru je pripovedovalec režiser Fede Alvarez, ki je na filmski sceni eksplodiral leta 2010 s kratkim filmom Panic Attack.
Alvarez, ki je tudi koscenarist filma, pravi, da je bil njegov cilj posneti čim bolj grozen film. “Ob predstavitvi zamisli za novo verzijo sem imel v mislih film The Evil Dead, ki sem ga prvič videl pri dvanajstih. Česa podobnega do takrat še nisem videl in dogajal se je v norem vesolju. Želel sem poustvariti to vzdušje in o tem smo se takoj vsi zedinili. Vsi smo bili predani eni stvari: ohraniti vse, kar je potrebno in brezčasno v izvirniku, vse ostalo pa posodobiti. Obdržali smo zamisel o skupini najboljših prijateljev na, vsaj mišljeno je tako, varnem kraju.  Ko pa so tam, se začnejo pobijati med seboj. Zame je to zelo srhljiv občutek, huje je, kot če te skušajo pobiti tujci. Vaši najboljši prijatelji se obrnejo proti vam. To je del čarobnosti izvirnikov. To mi je ostalo v spominu.”
Alvarez pravi, da so mu remaki  še posebej všeč, ker so bili številni njegovi najljubši filmi iz otroštva, med drugim Stvor in Muha, prav tako remaki zgodnejših filmov, čeprav sploh ni vedel, da obstajajo.
The Evil Dead je bil ob prvem prikazovanju zelo kontroverzen. Distributer se je odločil, da mu sploh ne bo dal oznake, pričakujoč, da bo zaradi nazornega nasilja dobil oznako X, kar bi pomenilo, da bi ga prikazovali samo v omejenem številu dvoran. Medtem ko danes v necenzurirani verziji izvirnik predvajajo celo na televiziji, leta 1981 po Tapertovih besedah občinstvo česa podobnega še ni videlo. “Posneti izvrstno grozljivko je naporen podvig,” pravi producent. “Če citiram Sama: je kot bi uporabili mrežo za metulje, da bi ujeli človeškega duha. Želeti si morate občinstvo na smrt prestrašiti. Sposobni morate biti občinstvo presenetiti. Ko gledajo v to stran, jih presenetite z druge strani. Ni nujno, da imate največje zvezdnike in najboljšo opremo, želeti pa si morate manipuliranja z občinstvom, ne da bi to vedelo, da ga zavajate, skozi 90 minut groze. Hkrati mora občinstvo imeti občutek, da gleda nekaj še ne videnega. Žanr se ves čas razvija in tisto, kar ste videli kot otrok, vas ne plaši več. Spominjam se naslova kritike izvirnika v nekem časopisu: Natanko tak film, kakršnega ne potrebujemo. Upamo, da bo ta film občinstvo zadel natanko tako močno.  Tistim, ki se želijo podati na pot, bomo ponudili natanko tisto, kar upajo, da bodo dobili.”
 “Zlobni mrtveci so najvišja možna izkušnja groze,” zatrjuje Young. “So vstopnica v nezaslišano. Današnje občinstvo je videlo že marsikaj, zato smo morali meje potiskati še dlje. Skušali smo posneti nekaj, kar bo prepričalo.  Izvirnik bo vedno tu, rodil se je v posebnem času z resnično inovativnimi ustvarjalci. To smo želeli spoštovati in za občinstvo ustvariti nekaj povsem novega.”
Raimi jamči, da bo v novem filmu polno presenečenj. »Zgodba je povsem nova. Situacija je podobna, a načini obsedenosti likov in njihove interakcije so povsem različni. Občinstvo bo prestrašeno na povsem nov način.”
Campbell novi film opisuje s preprosto besedo: “Neusmiljen. Fede je pri zgodbi  storil vse, da vas počasi povleče v vrtinec, iz katerega ne morete. Zgrabi vas in vas ne pusti. “ Opozarja tudi: “To ni šaljiva mala grozljivčica. Iz minute v minuto postaja bolj grozna. To je visokooktanska zabava. In, otroci: če boste najeli kočo v gozdu, se raje obrnite in odpeljite stran.”
Raimi dodaja: To je vrhunska izkušnja najbolj nagnusne groze. In izzivam vas! Si jo drznete ogledati?!”

O igralcih
JANE LEVY (Mia) nastopa v seriji Suburgatory, posnela pa je še filma 
Fun Size in Nobody Walks  ter serijo Shameless.

SHILOH FERNANDEZ (David) je posnel filme Syrup, Rdeča kapica,  Skateland, Crossroads: A Story of Forgiveness, Interstate, Gardens of the Night, Deadgirl, From Within, Red in Cadillac Records. Nastopal je tudi v serijah Jericho, Opravljivka in Tarin svet.

LOU TAYLOR PUCCI (Eric) je posnel filme Thumbsucker, The Music Never Stopped, The Story of Luke, The Answer Man, Carriers, Brotherhood, Empire Falls, Personal Velocity, Fast Food Nation, Southland Tales, The Legend of Hell’s Gate, The Go-Getter, The Chumscrubber in Explicit Ill. in  serije Dekleta ter Zakon in red: zločinski naklep.

JESSICA LUCAS (Olivia) je posnela filme  Are We Officially Dating?, Hiša debele mame 3, Cloverfield, She’s the Man in The Covenant. Trenutno snema serijo Cult, nastopila pa je tudi v serijah Friends with Benefits, Melrose Place, Edgemont, Life As We Know It, 90210 in Na kraju zločina. 

O REŽISERJU
FEDE ALVAREZ (Director) se je leta 1978 rodil v in Montevideu. Že pri sedmih je z očetovo kamero SuperVHS začel snemati filme. Diplomiral je iz komunikologije in začel uspešno kariero kot režiser reklam. Specializiral se je za posebne učinke. Pri 29-tih je ustanovil svojo produkcijsko podjetje in režiral kratki film Panic Attack! o invaziji nezemljanov v Montevideu.
To je pripeljalo do pogodbe s CAA. Leta 2010 je bil uvrščen na seznam najbolj ustvarjalnih ljudi v svetu zabave.



OBJAVLJEN JE PRVI NAPOVEDNIK FILMSKEGA SPEKTAKLA NEVERJETNI SPIDER-MAN 2!

DF-87424_r

PRIDRUŽI SE NAM


   

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki služijo boljšemu delovanju spletne strani ter omogočajo deljenje vsebin na družabnih omrežjih in merjenje obiska strani. V kolikor se s tem ne strinjate, stran morda ne bo delovala tako kot bi želeli. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo piškotkov. Kaj so piškotki? preberite tukaj.

Za nadaljevanje uporabe spletne strani kliknite - Strinjam se -.

EU Cookie